AWKWARD ZOMBIE

usually not funny
It is currently Sun Nov 09, 2025 6:23 am

All times are UTC - 5 hours

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

What kind of news stories are you most interested in?
Poll ended at Sun Jan 24, 2010 11:43 am
Other disasters or Hiati 0%  0%  [ 0 ]
Crimal related stuff 36%  36%  [ 10 ]
Funny stuff 64%  64%  [ 18 ]
Total votes : 28
Author Message
 Post subject: Whats going on in the world?
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:52 am 

I decided to make a news thread to outline the important/interesting stories that come up in the news. I think people should be aware of what goes on in the world. Now remember, I'm doing this thread solely for your viewing pleasure, so feel free to throw out any opinions about any stories I post here.

At least two thirds of our miseries spring from human stupidity, human malice and those great motivators and justifiers of malice and stupidity, idealism, dogmatism and proselytizing zeal on behalf of religious or political idols.

Last edited by LeftRightLeft on Sun Jan 17, 2010 11:44 am, edited 9 times in total.

Profile  

Post subject: Doomsday Clock pushed back 1 minute
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:55 am 

Trying something different.

At least two thirds of our miseries spring from human stupidity, human malice and those great motivators and justifiers of malice and stupidity, idealism, dogmatism and proselytizing zeal on behalf of religious or political idols.

Last edited by LeftRightLeft on Sat Jan 16, 2010 11:03 am, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:57 am 

If the clock can go backwards it kinda makes using a clock as a visual tool redundant.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:58 am 

I like this.

The incomparable princess brothel wrote:
don't oppress my
gay bulges

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:58 am 

Fantastic apllication of intellect

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 10:59 am 

Whenever I see the op's name I think of "HEYO CAPTAIN JACK"

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:01 am 

Really Mete? Really? Now I cant get that out of my head.

Profile  

Post subject: Opinion: Haiti is not Katrina

I hope you guys like this

Last edited by LeftRightLeft on Sat Jan 16, 2010 11:03 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:

Nå kommer også spillene i 3D
Men hvordan vil det påvirke spillingen?

PlayStation 3-eiere vil i løpet av sommeren få tilgang til en gratis oppdatering som gjør maskinene i stand til å spille ekte 3D-spill.

Slike spill, som vil benytte seg av samme teknologi som mange har fått oppleve på nært hold når de har sett «Avatar» på kino, er et av selskapets største satsingsområder i tida framover.

De første 3D-spillene vil dukke opp allerede til sommeren, og allerede nå jobber en rekke utviklere med å legge et ekstra dimensjonslag på eksisterende 2D-spill.

3D-nyheten ble sluppet på teknologimessa CES i Las Vegas forrige uke, og de tilstedeværende fikk samtidig mulighet til å prøve prototyper av 3D-spill.

Spesielt arkadespillet «Super Stardust HD» skal ha imponert stort i 3D, der kosmiske eksplosjoner og fargerike lyseffekter syntes å sveve som fyrverkeri foran skjermen - noe som dro spillerne enda mer inn i spillet.

På CES-messa ble det også vist fram tv-er som kan gjøre om alle spill og filmer til ekte 3D, selv dem du har stående i hylla.

Dessverre er jeg ikke selv i stand til å oppleve 3D-effektene, ettersom øynene mine ikke snakker sammen på en måte som kreves for at 3D-effektene skal oppnås.

Da jeg satt i kinosalen på en 3D-visning av «Avatar» fortonet det hele seg akkurat som hvilken som helst annen 2D-film - men jeg kunne lett skjønne hvilken effektforsterkning det måtte ha når pistolløp sveipet over publikum eller aske syntes å regne i salen.

Jeg skulle ønske at jeg kunne se 3D-effektene, men heldigvis for meg gikk jeg ikke glipp av noe av selve handlingen.

Hva nå, når også spillene skal hoppe på 3D-toget? Jeg har smått fryktet at inkluderingen av 3D i spill kan lamme selve spillopplevelsen min. Blir det sånn om et par år at jeg ikke lenger kan spille visse spill, fordi jeg ikke kan se 3D?

Neppe. 3D-effektene vi stadig oftere vil se i spill og filmer framover fungerer mest av alt som en effektforsterker som skal sørge for å dra deg mer inn i det som skjer på skjermen.

Men det vil ikke være en påkrevd del av opplevelsen - selve spillmekanismene vil (heldigvis) ikke være knyttet opp til 3D-teknologien.

Samtidig som en ny generasjon 3D-briller finner sin vei inn i de tusen hjem, dukker også en annen type 3D-teknologi opp på horisonten - og denne vil faktisk ha en reell innvirkning på hvordan du spiller spillet.

Til alt hell er det også en 3D-effekt jeg vil være i stand til å fullt ut sette pris på, ettersom det baserer seg på hvor hodet ditt befinner seg i rommet, ikke hvordan øynene forholder seg til hverandre.

Teknologien kalles for head tracking, og gjøres mulig ved at et kamera registrerer hvordan du beveger hodet ditt, for deretter å justere det som skjer på skjermen etter det.

På den måten kan du faktisk titte rundt hjørner og liknende - akkurat slik man forholder seg til 3D i virkeligheten. Dette finnes allerede i noen pc-spill via webkamera og andre løsninger, og blir å finne blant annet på Xbox 360 med Project Natal-kameraet, som lanseres før jul i år.

Mens teknologien beveger seg framover på tv-fronten, går jeg og håper på et teknologisk framskritt innen øyekirurgien. For jeg er misunnelig, tro meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:03 am 

wut

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:03 am 
Ordo Hereticus

what

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:05 am 

The Big Cheese wrote:
what

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:08 am 

Why did you delete all the news stories LRL?

You didn't even give the thread a chance.

I would just post one news story a day at first if you're gonna do this, give more people a chance to read and reply.

Although people have done news threads before and they haven't been all that successful.

Last edited by DoNotDelete on Sat Jan 16, 2010 11:10 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:09 am 

DoNotDelete wrote:

I decided to hotlink them to reduce thread clutter

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 16, 2010 11:09 am 

DoNotDelete wrote:

Quick! Look up!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC - 5 hours